در ادامه به معرفی برخی از برترین دانشگاه های دولتی ترکیه می پردازیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعاتی را که می خواهید را در مسیر مهاجرت و اخذ پذیرش در برترین دانشگاه های ترکیه، کسب کنید. برای دریافت اطلاعات کلی تری درباره پذیرش در دانشگاه های ترکیه کسب کنید، می توانید بیشتر مطالعه کنید.

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید، در ابتدا تلاش کنید تا تمرکز خود را بر دروس مدرسه و متوسطه دوم خود بگذارید. با معدل بالایی که کسب می کنید، روند مهاجرت تحصیلی و اپلای خود را بهتر پیش ببرید. برای پیگیری نکات مربوط به درس و متوسطه دوم و مطالعه بیشتر، می توانید در سایت مجتمع بزرگ آموزشی پژوهش مطالب دیگر را هم مطالعه کنید.

دانشگاه دولتی ترکیه آموزشگاه ایرانی نو پژوهش

دانشگاه های دولتی ترکیه

برخی از افراد برای دانشگاه های خصوصی درخواست می دهند. برخی هم می خواهند حتما برای درخواست دادن به دانشگاه های دولتی و گذیرش گرفتن در مراکز دولتی اقدام کنند. در هر صورت نیاز است شما در ابتدا تصمیم بگیری برای کدام دانشگاه می خواهید اقدام کنید. تا از شرایط دانشگاه به خوبی مطلع شوید و برای درخواست دادن تحقیقات لازم را انجام بدید. می خواهیم با معرفی و شرح شرایط برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه به انتخاب راحت تر شما کمک کنیم. برخی از این دانشگاه نیازمند گرفتن نتایج خوب در آزمون یوس هستند که می توانید درباره این آزمون هم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دانشگاه حاجت تپه HACETTEPE UNIVERSITY

دانشگاه دولتی حاجت تپه در شهر آنکارا در رتبه دوم دانشگاه های ترکیه قرار دارد که پذیرش دانشجویان خود را از طریق آزمون برگزار می کند. این دانشگاه در رده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران، آمریکا، اروپا و کانادا قرار دارد. همچنین اگر شما قصد دارید تا در رشته ای به زبان انگلیسی تحصیل کنید، در دانشگاه حاجت تپه به دو زبان ترکی و انگلیسی رشته های تحصیلی ارائه می شود. شما می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت دانشگاه حاج تپه هم به دست آورید. این دانشگاه برای رشته های پزشکی خود اعتبار زیادی دارد و رشته های که می توانید در آن ها در دانشگاه حاجت تپه تحصیل کنید شامل: علوم پزشکی، علوم اقتصادی، علوم هنری و هنر زیبا، علوم ارتباطات، علوم طبیعی، علوم مهندسی، علوم بهداشتی، حقوق، علوم و ورزش می شوند.

این دانشگاه دو پردیس سیهیه و بی تپه دارد. در پردیس سیهیه رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی، فیزیوتراپی، اعصاب و روان، علوم بهداشت، مدیریت بهداشت و پرستاری و . . . ارائه می شود. همچنین در پردیس بی تپه سایر رشته ها مانند هنرهای زیبا، رشته های آموزش مانند زبان آلمانی، اقتصاد و علوم اداری، تربیت بدنی، ورزش و تربیت بدنی و ارتباطات برای تحصیل ارائه می شوند.

پذیرش در دانشگاه حاجت تپه

برای پذیرش نیاز است تا در آزمون SAT شرکت کنید. دانشگاه حاجت تپه تنها از طریق نتایج این آزمون به پذیرش دانشجویان اقدام می کند و نتایج آزمون YOS برای این دانشگاه ملاک و معیار نمی باشد. همچنین برای هر یک از رشته سطح نمره متفاوتی در آزمون SAT مورد نیاز است. برای پذیرش و اپلای در رشته های پزشکی نمره ۱۵۸۰ از ۱۶۰۰ نیاز است و برای رشته های اقتصاد نمره ۱۲۵۰ از نمره ۱۶۰۰ را باید دریافت کنید.

اگر می خواهید برای دوره های ارشد و دکتری در دانشگاه حاجت تپه درخواست بدهید، از شریق آزمون های ALES , GRE باید اقدام کنید. آزمون GRE برای تحصیل به زبان انگلیسی است و آزمون ALES برای شرکت در رشته های این دانشگاه به زبان ترکی است.

دانشگاه استانبول ISTANBUL UNIVERSITY

دانشگاه استانبول در شهر استانبول در رتبه اول دانشگاه های دولتی ترکیه قرار دارد. در ایندانشگاه دولتی شما می توانید برای درخواست پذیرش دادن به تحصیل در رشته های انگلیسی هم مانند ترکی اقدام کنید. دانشگاه استانبول شامل ۱۷دانشکده است و مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم هم قرار گرفته است. این دانشگاه از برخی از برنامه های تبادل دانشجو و بورسیه تحصیلی هم پشتیبانی می کند. برخی از این برنامه ها شامل : برنامه اراسموس، برنامه تبادل دانشجوی فارابی و برنامه تبادل دانشجوی مولانا می شود.

پذیرش در دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول از طریق آزمون IUYOS برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی استفاده می کند. این آزمون همان آزمون YOS است که دانشگاه استانبول برگزار می کند و به مدت یک سال اعتبار دارد. شما باید نتیجه قابل قبول را در آزمون یوس دانشگاه استانبول برای پذیرش اخذ کنید. نیاز است برای درخواست دوره کارشناسی باید در سال آخر دبیرستان خود باشید یا مدرک دیپلم خود را گرفته باشید. می توانید سایت دانشگاه استانبول هم برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید.

دانشگاه اژه EGE UNIVERSITY

دانشگاه اژه یکی دیگر از دانشگاه های دولتی ترکیه است که در رتبه هشتم دانشگاه های کشور قرار دارد. مانند دانشگاه حاجت تپه و دانشگاه استانبول می توانید درخواست خود را برای اخذ پذیرش تحصیل در رسته های مورد نظر به زبان انگلیسی یا ترکی، تنظیم کنید. این دانشگاه به سه شهر آناکارا، ازمیر و استانبول نزدیک است. شما می توانید برای تحصیل در رشته های مختلفی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی، فرهنگ و دبیات آمریکا، روانشناسی، جامعه شناسی. تاریخ هنر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی زیست و دیگر رشته ها، اقدام کنید.

پذیرش در دانشگاه اژه

برای اخذ پذیرش در رشته مورد نظر برای دانشگاه اژه نیاز است از شرایط ثبت نام و مهلت ثبت نام آزمون EGYOS مطلع شوید. این آزمون، آزمون یوس است که دانشگاه اژه برای پذیرش دانشجویان بین المللی برگزار می کند. تنها نتایج این آزمون را معتبر می داند و شما نمی توانید با آزمون SAT یا دیگر آزمون برای این دانشگاه اقدام کنید. برای آگاهی بیشتر از شرایط این دانشگاه از دانشگاه های دولتی ترکیه می توانید سایت دانشگاه اژه را بررسی کنید.

دانشگاه سلجوق Selcuk university

دانشگاه سلجوق در قونیه هم در ردیف دانشگاه های دولتی ترکیه قرار دارد. این دانشگاه ۲۱ دانشکده دارد. رتبه آن در بین دانشگاه های ترکیه رتبه شانزدهم است و در ۲۰ دانشگاه برتر ترکیه به همراه دانشگاه سابانجی است. شما هم برای تحصیل به زبان ترکی و هم برای تحصیل به زبان انگلیسی می توانید در دانشگاه سلجوق اقدام کنید. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارد. دانشگاه سلجوق در برنامه های تبادل دانشجویی اراسموس پلاس، مولانا، فارابی و معاهده بولونیا قرار دارد.

پذیرش در دانشگاه سلجوق

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه سلجوق می توانید از شرق آزمون های ورودی مانند آزمون YOS یا آزمون SAT اقدام کنید. برای ثبت نام نیاز است به خود سایت دانشگاه سلجوق مراجعه کنید. نیاز است مدارکی مانند اصل دیپلم و ترجمه ترکی رسمی آن، گواهی دیپلم معادل سازی شده، کپی رسمی گذرنامه و کپی رسمی ویزای دانشجویی را دارا باشید. شما می توانید برای اخذ پذیرش در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد غذایی، مهندسی کامپیوتر، روابط بین المللی، مدیریت، کارتون و انیمیشن، گرافیک، مجسمه و دیگر رشته ها اقدام کنید.

دانشگاه فنی استانبول ISTANBUL TECHNICAL UNIVERSITY

یکی دیگر از دانشگاه های دولتی ترکیه، دانشگاه فنی استانبول است که در رتبه پنجم دانشگاه های دولتی ترکیه قرار دارد. این دانشگاه با سیزده دانشکده در استانبول، مورد تایید وزارت علوم ایران هم قرار گرفته است. این دانشگاه که هم تراز و هم مرتبه با دانشگاه فنی خاور میانه است، در رتبه ۴۰۴ بین المللی قرار دارد. دانشگاه فنی استانبول در رشته های مهندسی در رتبه اول قرار دارد. برخی از رشته های این دانشگاه شامل: مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی فیزیک. مهندسی مواد غذایی، اقتصاد و دارایی، مهندسی فراوری مواد معدنی، معماری داخلی، مهندسی ژئوماتیک و معماری دریایی و مهندسی مکانیک دریایی است. که شما می توانید برای اخذ پذیرش در این رشته درخواست بدهید.

این دانشگاه همچنین در برنامه های بورسیه خود به دانشجویان کمک می کند. برنامه های بوسیه ای که دانشگاه فنی استانبول برگزار می کند، شامل: بورسیه ورزشکار، بورسیه غذایی، بورسیه موفقیت ورودی و بورسیه تحصیلی احتیاجات می شود.

پذیرش در دانشگاه فنی استانبول

می توانید از طریق آزمون های مختلف برای اخذ پذیرش در انشگاه فنی استانبول اقدام کنید اما نیاز است نمرات بالایی در هر یک از آزمون ها کسب کنید. برای درخواست دادن در یکی از رشته های در دانشگاه نیاز است مدرک مهارت زبان انگلیسی خود را ارئه کنید که در این دانشگاه مدرک تافل و آیلتس مد نظر است. همچنین نیاز است نتایج خوبی در آزمون GRE هم کسب کنید. برای پیگیری مراحل پذیرش خود باید سایت دانشگاه فنی استانبول را چک کنید تا در زمان اعلام شده مدارک خود را بارگذاری کنید.

بهترین مرکز برای آموزش زبان

تا اینجای مطلب برخی از بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه را به به صورت مختصر برایتان معرفی کردیم. تا بتوانید با آگاهی بیشتر در مورد مهاجرت خود به ترکیه و دریافت پذیرش در دانشگاه های ترکیه، تصمیم بگیرید. همانطور که درمعرفی برترین دانشگاه های دولتی ترکیه اشاره کردیم، برای پذیرش در این دانشگاه ها و مهاجرت از طریق تحصیل نیاز است به زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشید. و در آزمون هایی که برای سنجش سطح زبان ترکی و انگلیسی شماست، نمرات بالا و خوبی به دست بیاورید.

برای مستمر ادامه دادن بهخواندن زبان انگلیسی و زبان ترکی تا رسیدن به سطح کسب نمره خوب در آزمون هایی مانند GRE و IELTS ، نیاز است در دوره هایی که این مسیر را برایتان هموار تر می کنند شرکت کنید. سیستم آموزشی که شما در آن به یادگیری زبان می پردازید بسیار اهمیت دارد تا شما به صورت کاربردی زبانی را که می خواهید یاد بگیرید. همچنین انگیزه کافی برای ادامه دادن به یادگیری در طول مسیر داشته باشید.

آموزشگاه ایرانی نو، در تهران، کرج و فردیس شعبه دارد وبا دوره هایی که برای مکالمه انگلیسی، آیلتس و زبان ترکی برگزار می کند، می تواند به شما در مسیر مهاجرت تحصیلی به ترکیه کمک کند. آموزشگاه ایرانی نو شرایطی را برای شما فراهم می کند تا علاوه بر مدرس زبان خود که دو روز در هفته کلاس دارید و از پشتیبانی برخوردار باشید. می توانید در طول هفته به صورت مستمر تمرین خود را ادامه بدهید و مشکلات خود را برطرف کنید.

مدرسه پژوهش

همچنین اگر در دوره متوسطه دوم خود قرار دارید و می خواهید با معدل خوبی این دوره را به اتمام برسانید تا برای مهاجرت از امتیاز معدل بالا برخوردار باشید، می توانید برای مشاوره تحصیلی یا بهترین کلاس ها به مدرسه پژوهش مراجعه کنید. مجتمع آموزشی پژوهش در فردیس می تواند به شما کمک کند تا با معدل بالایی فارغ التحصیل شوید و امتحانت نهایی خود را با نمرات خوبی پشت سر بگذارید. همچنین مدرسه پژوهش با بهترین مشاوران کرج همکاری می کند وشما برای دریافت راهنمایی های اصولی و مناسب برای دوره متوسطه دوم خود هم می توانید با مشاوران مدرسه پژوهش صحبت کنید.

دانشگاه های دولتی ترکیه آموزشگاه ایرانی نو پژوهش مهاجرت

برای اطلاعات بیشتر علاوه بر سایت آموزشگاه ایرانی نو که در آن می توانید از دوره های مختلف اطلاع پیدا کنید می توانید سایت مجتمع آموزشی پژوهش را که مطالب مربوط به کنکور، مهاجرت و دیگر موضوعات آموزشی را در آن دنبال کنید، پیگیری کنید. همچنین میتوانید آموزشگاه ایرانی نو را در فضاهای مجازی هم مانند اینستاگرام یا تلگرام دنبال کنید.

برای ارتباط با مدرسه پژوهش و شعبه فردیس آموزشگاه ایرانی نو می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

۰۲۶۳۶۵۴۲۲۲۱