مطالعه دروس عمومی

 با توجه به این موضوع که از کنکور سال ۱۴۰۲ حذف دروس عمومی از آزمون سراسری و تاثیر معدل نهایی در نتیجه کنکور بچه ها تصویب شد، بسیاری از دانش آموزان مطالعه دروس عمومی را عقب انداختند.

با اینکه دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ به شکل تست در آزمون سراسری طرح نمی شود، اما تاثیر خود را به واسطه امتحانات نهایی در نتیجه نهایی کنکور و سرنوشت قبولی شما در دانشگاه دارد.

بنابراین بهتر است با مشاوری که در رشته شما متخصص است، برنامه ریزی درستی برای مطالعه دروس عمومی در کنار دروس تخصصی و تست ها داشته باشید و به مطالعه دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ هم برسید.

همچنین بهتر است برای سال کنکور و دوران متوسطه دوم خود مدرسه مناسبی را انتخاب کنید تا از اساتید مدرسه با اهمیت دروس عمومی، بتوانند شما را برای امتحانات نهایی آماده کنند.

اگر در منطقه فردیس به دنبال بهترین مدرسه برای مقطع تحصیلی متوسطه دوم و یا سال کنکور خود می گردید، با این مقاله به معرفی مدرسه غیرانتفاعی پژوهش می پردازیم تا شما با این مدرسه به عنوان بهترین مدرسه در فردیس آشنا شوید.

همچنین اگر به دنبال بهترین مدرسه برای متوسطه اول و یا حتی ابتدایی هستید هم می توانید اطلاعات بیشتری از سایت مدرسه غیرانتفاعی پژوهش کسب کنید. مدرسه غیرانتفاعی پژوهش، تمامی ویژگی های یک مدرسه متوسطه اول و ویژگی های یک مدرسه متوسطه دوم را دارد.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

دین و زندگی

دین و زندگی درسی عمومی برای تمامی گروه های آزمایشی است. بچه ها از کنکور سال ۱۴۰۲ به بعد تنها لازم است کتاب دین و زندگی(۳) را به صورت تشریحی برای امتحانات نهایی و مدرسه، به عن.ان یکی از دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ مطالعه کنند. درس دین و زندگی برای دانش آموزان ریاضی و تجربی و فنی از ده درس تشکیل شده است؛ اما بچه های انسانی سیزده درس را در دین و زندگی مطالعه می کنند. مباحث کتاب ها مشابه و تا حدودی یکسان است اما کار بچه های انسانی برای درس دین و زندگی کمی بیشتر است.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش
فهرست دین و زندگی ریاضی و تجربی

 

توصیه ما به عنوان بهترین مشاوران کرج در مدرسه غیرانتفاعی پژوهش این است که دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ مانند دین و زندگی را برای شب امتحان نگذارید.

در شب امتحان نمی شود تمام آیه ها همراه با معانی و مباحثی که این آیه ها و احادیث به آن ها مربوط می شود را درک کرد و برای امتحان نهایی آماده شد. بنابراین حتما مطالعه دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ را زودتر شروع کنید و امتحانات سال های گذشته را مانند امتحان نهایی دینی ریاضی و تجربی ۱۴۰۲ را تحلیل کنید.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش
فهرست دین و زندگی انسانی

اما در طول سال هم مطالعه برای آزمون های آزمایشی و تست های دروس تخصصی، وقت زیادی از ما می گیرد. بنابراین باید برنامه ریزی مطالعاتی خود را همراه با مشاوری که از اهمیت این دروس آگاهی دارد انجام دهید و از مشاور خود راهنمایی بگیرید.

مدرسه غیرانتفاعی پژوهش همراه با بهترین مشاوران کرج به عنوان بهترین مدرسه کنکور در فردیس و نمایندگی ماز در فردیس، شما را برای پیش بردن درس ها به صورتی که بهترین عملکرد را داشته باشید راهنمایی می کند.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

ادبیات فارسی عمومی

کتاب ادبیات فارسی عمومی و سرفصل های این کتاب برای تمامی گروه های آزمایشی یکی است. درس ادبیات فارسی از بخش های مختلفی تشکیل می شود مانند واژگان، معانی و مفاهیم، آرایه ها و . . .

مفاهیمی که شما در سال دوازدهم در این درس مواجه می شوید کمی متفاوت تر از سال های پیش است و اگر فکر می کنید تنها با نگاه کردن به واژه های انتهای کتاب می توانید امتحان خود را به خوبی بگذرانید، بهتر است با یک مشاور حرفه ای صحبت کنید و این تفکر غلط را کنار بزارید.

با توجه به امتحان نهایی ادبیات فارسی سال ۱۴۰۲ ، متوجه می شویم که سوالات از نکاتی طرح می شود که با نگاهی کلی و مطالعه سطحی به کتب نمی شود به آن ها پاسخ داد بنابراین در انتخاب مدرسه کنکور خود و به واسطه مدرسه در انتخاب استاد ادبیات خود هم دقت کنید تا نکات و تکنیک هایی را در ادبیات یاد بگیرید که در امتحانات نهایی اهمیت دارد.

درس ادبیات فارسی عمومی از هجده درس تشکیل شده است و شما با مباحثی مانند زمینه های حماسه و یا هفت وادی روبه رو هستید. بهتر است تمام سوالات امتحان نهایی های سال های گذشته را در این درس بررسی کنید و آمادگی لازم را در این درس کسب کنید. امتحان نهایی ادبیات ۱۴۰۲

اگر به دنبال مدرسه ای هستید تا بتوانید در کنار درس های تخصصی درس های عمومی را هم مانند ادبیات فارسی پیش ببرید، بهترین مدرسه در منطقه فردیس، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش است که شما می توانید در این مدرسه از مشاوران متخصص و با تجربه هم برخوردار شوید.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

عربی، زبان قرآن

برای بچه های ریاضی و تجربی درس عربی سال دوزدهم از ۴ درس تشکیل شده است و برای بچه های انسانی ۵ درس است. تفاوت در بعضی از متن ها و تمرین ها و واژگان است اما مباحث قواعد در چهار درس اول برای تمام بچه ها یکسان است. در درس پنجم دانش آموزان انسانی قواعد (اسلوب ندا) را داریم و انسانی ها باید این مبحث را هم یاد بگیرند.

همچنین عربی برای دانش آموزانی که قصد شرکت در کنکور سراسری درگروه آزمایشی انسانی را دارند، باید برای درس عربی تست هم کار کنند زیرا درس عربی برای انسانی ها تخصصی است.

به بچه های انسانی توصیه می شود بعد از مطالعه هر درس هم تست های مربوط به قواعد و ترجمه آن درس را حل کنند هم تمرین ها و سوالاتی که به شکل تشریحی طرح شده اند را هم حل کنند تا درس عربی را به دو شکل تستی و تشریحی پیش ببرند. ابتدا بر متن هر درس و تمرین های کتاب مسلط شوید. حل سوالات بیشتر، تست های بیشتر و تمرین بیشتر کلید موفقیت در درس عربی است. تنها با خواندن از روی توضیحات قواعد، شما نمی توانید به سوالات سطح بالا پاسخ دهید.

اما برای بچه های تجربی با اینکه خیالشان از بابت تست راحت است اما باید امتحان نهایی عربی را جدی بگیرند و این درس را آسان نشمرند. دانش آموزان ریاضی و تجربی هم مانند دانش آموزان انسانی با تمرین بیشتر و حل سوالات متنوع تر می توانند نمره خوبی در این درس کسب کنند و به بالا رفتن معدل خود کمک کنند. خیلی از بچه ها در درس های عمومی و امتحانات این درس ها سهل انگاری می کنند بنابراین با استمرار در مطالعه دروس عمومی در طول سال و به دست آوردن نمره بالا ۱۸ شما می توانید نتیجه کنکور خود را عوض کنید.

 

دروس عمومی کنکور 1403، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

زبان انگلیسی

بسیاری از بچه ها تجربه شرکت در کلاس های زبان را در آموزشگاه ها دارند اما بسیاری از بچه ها هم با کتاب های انگلیسی مدرسه، مطالعه زبان را پیش بردند.

با این حال برای زبان وقت بگذارید و زیرا هرچقدر هم که در این درس مهارت داشته باشید، امتحانات نهایی ملاک و معیاری برای پذیرش شما در دانشگاه است و این امتحان را در سطح آسان طرح نمی کنند. شما باید بر واژگان، قواعد و معانی و مفاهیم مسلط باشید همچنین بخشی از امتحان نهایی شما به شکل متن طرح می شود و شما باید با تمرین بتوانید متن را درک کنید و با توجه به متن به سوالات پاسخ دهید.

همچنین اگر به دنبال آموزشگاه زبان هستید برای ادامه زبان انگلیسی یا یادگیری زبان های دیگر، و یا به دنبال آموزش برای آیلتس هستید، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش با آموزشگاه زبان ایرانی نو همکاری می کند که هم در تهران و هم در کرج شعبه دارد و شما می توانید در یکی از بهترین آموزشگاه های زبان تحصیل کنید. برای اطلاعات بیشتر از این موضوع سایت آموزشگاه ایرانی نو را چک کنید.

 

دروس عمومی کنکور 1403،مدرسه غیرانتفاعی
مدرسه غیرانتفاعی پژوهش بهترین مدرسه فردیس

ضریب تاثیر امتحانات در معدل نهایی

برای هر سه گروه آزمایشی انسانی، ریاضی و تجربی، ضریب تاثیر تمامی امتحانات در معدل کتبی را ارائه می کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در امتحانات نهایی خو در کنار کنکور سراسری بگیرید، از مشاور تحصیلی با تجربه در این موضوع و بهترین مدرسه به همراه بهترین شرایط استفاده کنید. و اگر در منطقه فردیس سکونت دارد بهترین مدرسه در فردیس با تمامی ملاک های یک مدرسه ممتاز همراه با بهترین مشاوران کرج در دسترس شما برای انتخاب است.

 

دروس عمومی کنکور 1403 ، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش
ضریب امتحانات نهایی انسانی

 

دروس عمومی کنکور 1403 ، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش
ضریب امتحانات نهایی تجربی

 

دروس عمومی کنکور 1403 ، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش
ضریب امتحانات نهایی ریاضی

 

در نهایت امیدواریم تا به اهمیت دروس عمومی کنکور ۱۴۰۳ پی برده باشید و از احتیاج به یک مشاور برای برنامه ریزی و مدرسه مناسب برای پیش بردن دروس آگاهی پیدا کرده باشید. اگر می خواهید در بهترین مدرسه برای کنکور خود درس بخوانید و از بهترین مشاوران راهنمایی بگیرید، با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰