روش مطالعه دروس انسانی

 اکثر بچه ها و یا حتی والدین فکر می کنند که تمامی دروس انسانی حفظیات است و اگر شما در حفظ کردن مطالب به خوبی عمل کنید، حتما نمرات خوبی در رشته انسانی کسب می کنید و نیازی به تحلیل کردن ندارید. درواقع روش مطالعه دروس انسانی را تنها حفظ کردن می دانند.

این یک تفکر غلط است که در سال های اخیر رو به اصلاح شدن می رود و داوطلبان رشته انسانی در کنکور سراسری هر ساله بیشتر می شوند. بچه های انسانی در منطقه فردیس کرج این شانس را دارند تا اگر می خواهند جزء برترین های کنکور سراسری انسانی باشند، به بهترین آموزش و بهترین محیط آموزشی دسترسی پیدا کنند.

اگر در منطقه فردیس به دنبال بهترین شرایط برای تحصیل و کنکور خود می گردید، به مدرسه غیرانتفاعی پژوهش مراجعه کنید، همچنین با برنامه ریزی کنکور در فردیس آشنا شوید.

اگر دوازدهم انسانی هستید با مطالعه دروس عمومی هم سر وکار دارید که می توانید برای برنامه ریزی دروس عمومی کنکور بیشتر مطالعه کنید.

البته برای گرفتن درست ترین تصمیم برای رشته تحصیلی خود و یا آگاهی بیشتر از روش مطالعه دروس انسانی در متوسطه دوم نیاز است با یک مشاور متخصص در زمینه هدایت تحصیلی در فردیس صحبت کنید و اطلاعات کافی از فرم های هدایت تحصیلی داشته باشید.

اگر این رشته را انتخاب کرده اید و اکنون با دروسی مانند جامعه شناسی، ادبیات تخصصی و فلسفه و منطق روبه رو هستید در این مقاله روش مطالعه دروس تخصصی انسانی را برایتان شرح می دهیم.

 

روش مطالعه دروس انسانی ، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

اهمیت روش مطالعه و مشاور

برای موفقیت در سه سال متوسطه دوم و سال کنکور خود، آموزش صحیح و  تکنیکی، مشاوره درست و تخصصی و عملکرد و تعهد خودتون به این مسیر بسیار بسیار اهمیت دارد. تمام این ها به شما در روش مطالعه دروس انسانی به شکل صحیح کمک می کند.

همه ما عملکرد و طرز فکر منحصر به فرد خودمون رو داریم اما در مطالعه و تحصیل می توانیم مشکلات، عادت ها و یا روند های مشابهی رو در پیش بگیریم. بنابراین تجربه مشاور و شناختی که نسبت به ما پیدا می کند رابطه مستقیم با پیشرفت تحصیلی ما دارد. در فردیس، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش با بهترین مشاوران کرج که در تمامی رشته های تحصیلی متخصص هستند، همکاری می کندبنابراین شما با مراجعه به مدرسه غیرانتفاعی پژوهش نه تنها از بهترین شرایط آموزش و بهترین مدرسه در فردیس برخوردار می شوید بلکه می توانید از بهترین مشاوره تحصیلی در فردیس برای دوران تحصیل خود بهره مند شوید.

برخی ممکن است اینگونه استدلال کنند که تنها یک سال مطالعه برای کنکور کافی است و نیازی نیست تا از سال دهم به مشاوره تحصیلی مراجعه کنیم؛ اما حتی اگر شما می خواهید تنها سال آخر خود را صرف کنکور کنید بهتر است دروسی که از سال دهم برای مدرسه می خوانید به شکل درست و اصولی بخوانید.

بسیاری از بچه ها بعد از ورود به دوره متوسطه دوم افت معدل پیدا می کنند و یا هرچند که بسیار مطالعه می کنند هنگامی که در سال دوازدهم سراغ تست زدن می روند نیاز دارند تا دروس این دو سال را دوباره آموزش ببینند. بنابراین برنامه ریزی برای کنکور انسانی اهمیت خیلی زیادی دارد.

ما برخی از روش هایی که در مطالعه دروس مختلف تخصصی انسانی موثر بوده است را در این مقاله برایتان شرح می دهیم اما با این حال صحبت با یک مشاور متخصص در رشته انسانی بهترین راهنمایی برای شماست در روش مطالعه دروس انسانی.

برای صحبت با این مشاور متخصص می توانید از طریق راه های ارتباطی با مدرسه غیرانتفاعی پژوهش ارتباط برقرار کنید.

 

روش مطالعه دروس انسانی ،مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

مطالعه علوم و فنون ادبی

در روش مطالعه دروس انسانی، ممکن است بعضی از بچه ها با این درس درگیری پیدا کنند چون از سه مبحث مختلف تشکیل شده است و شما ادبیات را به شکل تخصصی از سه جهت تاریخ ادبیات، وزن و قافیه و آرایه های ادبی بررسی می کنید و یاد می گیرید تا نثر و نظم را در سه قلمرو فکری،زبانی و ادبی برررسی کنید.

هرچند نگاهی حفظی به تاریخ ادبیات بی مورد نیست اما با حفظ کردن نمی توانید اختیارات شاعری و یا وزن های ناهمسان را به خوبی رقیب هایتان یاد بگیرید. نمی توانید آرایه های ادبی را تنها با حفظ کردن توضیح هر آرایه به کار ببندید و با سرعت بالا تست بزنید.

برای اینکه بهترین آموزش را در درس علوم و فنون ادبی از ابتدای راه داشته باشید می توانید با ارتباط با مدرسه غیرانتفاعی پژوهش، اطلاعات بیشتری کسب کنید. سایت مدرسه غیرانتفاعی پژوهش را برای مقالات بیشتر ببینید.

تاریخ ادبیات

در بخش تاریخ ادبیات توصیخ می کنیم اولویت خود را در مطالعه بر متن کتاب بگذارید و کامل متن خود کتاب درسی را مطالعه کنید. بعد از آن برای مطالعه به شکل مرور می توانید خودتان خلاصه نویسی کنید یا از درسنامه های منابع دیگر که احساس می کنید برایتان مفید است استفاده کنید.

در روش مطالعه دروس انسانی و در بخش ادبیات تخصصی، اسامی زیاد، کتاب های مختلف و تاریخ های زیاد همراه با وقایع می تواند بسیار زود فراموش شود بنابراین پس از مطالعه عمقی، بسیار تست کار کنید تا در ذهنتان تثبیت شود و همچنین آزمون دادن به شما نشان می دهد تا کدوم بخش از از مطالب را فراموش کرده اید و کدام بخش ها در ذهنتان به خوبی تثبیت شده است.

وزن و قافیه

در بخش وزن و عروض حتما به دنبال آموزش به شکل سماعی باشید و سعی کنید به شکل سماعی ارکان عروضی و اوزان مختلف را درک کنید. سر جلسه کنکور شما وقت چندانی برای تقطیع هجایی و مقایسه دو مصراع برای پیدا کردن اختیارات نخواهید داشت.

علاوه بر آموزش درست، تمرین زیاد و ممارست در بخش وزن عروض نکته ای کلیدی است که بر عهده خودتان می باشد. برای روش مطالعه دروس انسانی می توانید با یک مشاور حرفه ای که مشکلات و عادت های شما را در مطالعه شناسایی می کند صحبت کنید. اگر در منطقه فردیس هستید علاوه بر بهترین مرکز مشاور از بهترین مدرسه کنکور، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش برخوردار هستید.

آرایه های ادبی

در بخش آرایه های ادبی هم آموزش به صورت تکنیکی که شما توانید در متن و یا نظم داده شده بتوانید آرایه ها را استخراج کنید اهمیت دارد. همچنین هنگام مطالعه تنها به روخوانی از آرایه های گفته شده نپردازید بلکه سعی کنید تا از روی متون دیگر تمرین کنید. هرچقدر شما تمرین بیشتر و تلاش بیشتر برای حل آرایه ها داشته باشید، عملکرد بهتری در کلاس و در آزمون ها خواهید داشت.

 

 روش مطالعه دروس انسانی ،مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

جامعه شناسی

درس جامعه شناسی یکی از دروس تحلیلی بچه های انسانی است و نیاز است که شما مباحث را از پایه به صورت عمیق درک کنید تا در دوازدهم و مباحث بالاتر به مشکل نخورید. که برای جذاب شدن این درس و یادگیری آن به صورت مفهومی، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش در منطقه فردیس بهترین انتخاب برای شماست.

مباحثی که در درس جامعه شناسی یاد می گیرید می تواند بسیار شیرین باشد و موضوع بسیار جالب این است که می توانید بسیاری از مفاهیم را در جریان زندگی اطرافتان مطابقت دهید. بحث ها و گفت و گو هایی که سرکلاس جامعه شناسی شکل می گیرد می تواند بحث هایی باشد که بسیار در زندگی جدا از درس کمک کننده است بنابراین با علاقه این درس را مطالعه کنید و نگاهی متفاوت به آن داشت باشید.

برای درس جامعه شناسی، در روش مطالعه دروس انسانی، همانطور که گفتیم به صوت مفهومی و عمیق هر مطلب را درک کنید تا بتوانید آن ها را در مسائل مختلفی که به شما می دهند پیاده کنید. پس از آن مسئله ای که کلید اصلی در موفقیت این درس است تست بسیار زیاد است.

تست ها برخی نکات را به شما یادآوری می کنند و با آزمون دادن متوجه می شوید کدام بخش ها را به خوبی درک نکرده اید و یا فراموش کرده اید. علاوه بر این ها تحلیل هر آزمون و مطالعه پاسخ نامه تشریحی بهترین رور برای شماست و مطالب را برایتان تثبیت می کند.

 

روش مطالعه دروس انسانی، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

منطق

منطق درسی است که بچه های انسانی در پایه دهم با آن رو به رو می شوند و احتمالا در سال دوازدهم دوباره برای تست و کنکور سراغ آن می روند.

سعی کنید از سال دهم این درس را جدی بگیرید تا نیازی نداشته باشید تا دوباره برای کنکور بخواهید به دنبال فیلم های آموزشی و یا تدریس خصوصی بروید. مدرسه غیرانتفاعی پژوهش با برخورداری از برترین اساتید به شکل اصولی تمامی درس ها را آموزش می دهند و مشاوران با تجربه این مدرسه به شما در روش مطالعه دروس انسانی کمک می کنند.

بعد از یادگیری این مباحث در کلاس ابتدا تست های آموزشی بزنید، به این صورت که بعد از هر تست پاسخ خود، نکته ای که یاد گرفتید از تست و اشتباهات خود را تحلیل کند.

تحلیل تست ها در تمرین ها و آزمون ها بهترین کمک برای شما در مهارت پیدا کردن در درس منطق است؛چون در هر تست یا نکته ای به شما یادآوری می شود و یا نکته ای جدید یاد می گیرید.

پس از تست های آموزشی، سرعت تست زدن خود و سطح تست ها را بالاتر ببرید تا بتوانید به سراغ تست های کنکور های سراسری سال های قبلی بروید.

 

روش مطالعه دروس انسانی، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش

فلسفه

درس فلسفه در دو پایه یازدهم و دوازدهم پس از سال دهم که بچه ها منطق داشته اند، قرار داده شده است.

فلسفه (۱) بیشتر جنبه تاریخی دارد نسبت به فلسفه (۲) و در سال دوازدهم شما بیشتر با تفکر فلسفی و به کار بردن مسائل فلسفی آشنا می شوید.

در فلسفه مانند منطق بسیار مهم است که شما در آموزش کلید واژه ها را برای تست به خوبی یاد بگیرید و مفاهیم را درک کنید. همچنین باید بر روی تست ها به ترتیب آزمایشی و زمان دار بسیار تمرکز کنید و نکاتی که از تست ها و آزمون ها یاد می گیرید را به خوبی به خاطر بسپارید. در مدرسه غیرانتفاعی پژوهش شما می توانید با مشاورانی کار کنید که هر هفته به صورت اختصاصی برای شما آزمون طراحی می کنند.

به دلیل گستردگی نظریه ها و مباحث در درس فلسفه بچه های انسانی شما می توانید از منابعی استفاده کند که درسنامه ها و فلش کارت های مفیدی ارائه کرده اند تا مطالب در ذهنتان ترتیب بندی و نظم داشته باشد. می توانید مطالب بیشتری در مورد امتحان نهایی فلسفه و منابع آن مطالعه کنید.

ریاضی و آمار

بیشتر بچه ها برای فرار از حل مسئله و ریاضیات و معادلات رشته تحصیلی انسانی را انتخاب می کنند. بنابراین بیشترین درگیری و مشکل را با درس ریاضی و آمار دارند. بنابراین اگر در مسیر کنکور نگران درس راضی و امار هستید و نمی انید از کجا شروع کنید، حتما در منطقه فردیس به مدرسه غیرانتفاعی پژوهش مراجعه کنید؛ با این کار نه تنها از آموزش عالی بهره مند می شوید بلکه با برنامه ریزی مشاوران مدرسه غیرانتفاعی پژوهش به ترس خود در این درس غلبه می کنید.

اما به هر حال برای گرفتن نمره و معدل خوب باید تلاش کنید تا با این درس ارتباط برقرار کنید و پیشرفت کنید.

درواقع اگر کمی باهوش عمل کنید می توانید از این درس به عنوان پله ای برای جلو افتادن از رقیب هایتان و نتیجه بهتر در کنکور استفاده کنید چون اکثر بچه ها وقت کمی را بر این درس صرف می کنند و شما با بهترشدن و پیشرفت در این درس قدم بزرگی برای مسیر کنکور و تحصیل خود براشته اید.

در درس ریاضی و آمار درانتخاب مدرسه بسیار دقت کنید تا بتوانید از معلم و استادی برخوردار باشید که این درس را هرچند برایتان سخت است به نحوی درس دهد که شما این درس را یاد بگیرید. همچنین توانمندی استاد در سال دوازدهم برای پیش بردن دروس دوازدهم برای امتحانات تشریحی در کنار تست کار کردن دروس سه سال بسیار مهم است.

پس از آموزش و یادگیری درس، مسلما تمرین و همت خوتان حرف اول را می زند شما هر چه تمرین بیشتر داشته باشید در درس ریاضی و آمار عملکرد بهتری خواهید داشت. حل سوالات ریاضی و آمار دوازدهم پس از یادگیری به شما کمک می کند برای تمرین بیشتر.

اما نکته ای که در این درس اهمیت دارد این است که وقتی در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید، تنها مباحثی را که بر آن ها تسلط دارید پاسخ دهید و شرکت در آزمون ها در این درس به شما کمک می کند تا زمانتان را برای حل مسائل مدیریت کنید و وقت خود را بیش از حد سر مسائل ریاضی هدر ندهید.

اینجا اهمیت و نقش یک مشاور که به شکل اصولی تلاش می کند تا شما را در مسیر درست قرار دهد هم معلوم می شود. مشاور باید برای شما از مباحثی که مطالعه کرده اید آزمون طراحی کند بنایراین شما با کمک مشاور می توانید مبحث به مبحث در درس ریاضی و آمار سطح خود را بالاتر ببرید و به توانایی بالاتری در مدیریت زمان خود برسید.

روانشناسی

شاید عملکرد بچه ها را در درس رواشناسی را دقیقا بتوان مخالف در درس ریاضی و آمار دانست. هرچند با کمی بهتر شدن در درس ریاضی و آمار می توانید بسیار پیشرفت کنید، در درس روانشناسی باید تمام کتاب را مو به مو برای بهتر شن از بقیه، از بر باشید.

کتاب روانشناسی تک کتابی است که چون مسائل آن را می توان به موضوعات زندگی و جریانات اطرافمان ربط داد برایمان راحت تر و شیرین تر است. همچنین به خاطراین سهولت و این موضوع که این کتاب در سال یازدهم برای بچه ها ارائه می شود، اکثر بچه ها به موقع برای مطالعه درس روانشناسی اقدام می کنند و درآزمون ها درصد بالای ۵۰ و ۶۰ را به دست می آورند بنابراین برای اینکه این کتاب برای شما امتیاز به حساب بیاید، به صورت منظم در کنار بقیه دروس تست های روانشناسی را کار کنید و حتما به تحلیل و مطالعه پاسخنامه تشریحی آن هم بپردازید تا مطالب درسی کتاب هم برایتان مرور شود.

در انتها می توانید به صورت آزمون سوالات روانشناسی سراسری کنکور های سال های گذشته را حل کنید و درصد و عملکرد خودتون رو بررسی کنید. حتما بعد از حل سوالات به صورت آزمون تحلیل ها را مطالعه کنید به عنوان مثال می توانید تحلیل روانشناسی کنکور ۱۴۰۲ را مطالعه کند.

استمرار در درس خواندن بسیار مهم است بنابراین برای فراموش نشدن در کنار دروس دوازدهم از درس روانشناسی غافل نشوید.

بهترین برنامه ریزی برای بچه های انسانی

اگر در هدابت تحصیلی خود، رشت انسانی را انتخاب کرده اید و یا قصد تعویض مدرسه خود را دارید، یا حتی اگر می خواهید برای سال کنکور خود از بهترین شرایط برای موفقیت برخوردار بشید، مدرسه غیرانتفاعی پژوهش بهترین شرایط را در اختیار شما قرار می دهد.

تلگرام مدرسه غیرانتفاعی پژوهش و شماره های تماس را برای شما قرار می دهیم تا با ارتباط با این مدرسه اطلاعات بیشتری کسب کنبد.

همانطور که بالاتر هم شرح دادیم این مدرسه با بهترین مشاوران کرج هم همکاری می کند و شما به صورت تکمیلی از هر چیزی که نیاز دارید در مدرسه غیرانتفاعی پژوهش برخورار می شوید.

مشاوران حرفه ای مدرسه غیرانتفاعی برای شما در هر پایه ای که باشید به صورت تخصصی برنامه ریزی می کنند و به پیشرفت شما کمک می کند.

جهت ثبت نام یا اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگرید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰