صفر تا صد هدایت تحصیلی در فردیس

می خواهیم صفر تا صد هدایت تحصیلی را بررسی کنیم تا اگر امسال یا در سال های آینده با هدایت تحصیلی روبه رو هستید، از این موضوع اطلاعات بیشتری داشته باشید. می توانید مقالات و مطالب دیگری هم در مورد هدایت تحصیلی و هم در مورد موضوعات دیگر مانند ضرایب نهایی تجربی کنکور ۱۴۰۳ ،در سایت مدرسه پژوهش مطالعه کنید.

ممکن است برای این موضوع دچار نگرانی یا تا حدی دچار سردرگمی شده باشید. اما تلاش می کنیم تا به شرح مراحل هدایت تحصیلی تا حد امکان نگرانی شما را کمتر کنیم و به شما کمک کنیم تا تصمیم شفاف تری در هدایت تحصیلی بر اساس توانایی و علایق خود بگیرید.

همچنین در همین ابتدا باید اشاره کنیم مدرسه ای که در دوران متوسطه اول در آن درس خوانده اید و یا قصد ثبت نام برای دوران متوسطه دوم را دارید بسیار مهم و تاثیر گذار است، بنابراین می توانید راجع به مدارس متوسطه دخترانه در فردیس اطلاعات بیشتری به دست آورید.

 

هدایت تحصیلی مدرسه پژوهش

هدایت تحصیلی پایه نهم

در پایان دوره متوسطه اول خود، هنگام هدایت تحصیلی شما نیاز دارید برای رشته ای که می خواهید در دوره متوسطه دوم ادامه بدید، تصمیم گیری کنید.

این تصمیم گیری ممکن است برایتان بسیار ساده باشید و کاملا از اینکه می خواهید در چه رشته ای تحصیل خود را ادامه بدید مطمئن باشید. اما ممکن است هنوز اطمینان نداشته باشید که بهتر است در کدام رشته درس بخوانید. این نگرانی ها و سردرگمی ها کاملا طبیعی است.

تا حدودی فرم ها و آزمون هایی که آموزش و پرورش برای الویت بندی رشته ها برایتان مقرر کرده است، می تواند باعث شود شما به علایق و توانایی های خود پی ببرید. که در ادامه شرایط و میزان تاثیر گذاری این فرم ها را برایتان شرح می دهیم. در کنار فرم های که باید برای مدرسه پرکنید، یا مشاور و والدینتان پر کنند، می توانید از آزمون های شخصیت شناسی دیگری به صورت آزاد برای درک بهتر توانایی و ظرفیت های خود استفاده کنید. همچنین راجع به دیگر آزمون های شخصیت شناسی هدایت تحصیلی مطالعه کنید.

همچنین بهترین تصمیم این است که با مشاور تحصیلی صحبت کنید تا بتوانید با راهنمایی های او بیشتر این تصمیم را در ذهن خود شفاف سازی کنید.

 

هدایت تحصیلی مدرسه پژوهش

فرم های هدایت تحصیلی

نیاز است شما با ورود به سامانه همگام با توجه به کد ملی و رمز ورود همگام خود، در زمانی که مقرر شده اقدام به پر کردن فرم های هدایت تحصیلی کنید. همچنین همانطور که بالاتر اشاره کردیم می توانید به آزمون های مختلف شخصیت شناسی و انواع شخصیت ها مراجعه کنید تا بتوانید توانایی ها و استعداد  های خود را برای خودتان شفاف سازی کنید.

 

هدایت تحصیلی مدرسه پژوهش

فرم هدایت تحصیلی برای دانش آموزان

فرمی که بر طبق نظر خود دانش آموز است و تاثیر نظر خود بچه ها را در هدایت تحصیلی نشان می دهد، تنها ده درصد تاثیر دارد. شاید کمی نامنصفانه به نظر بیاید که نظر خود دانش آموز در هدایت تحصیلی خود به این میزان است، اما با توجه به اینکه مسئله مهمی مانند هدایت تحصیلی در سن نوجوانی صورت می گیرد و ممکن است شخصیت،علایق و دیدگاه بچه ها در سال های آینده تغییر کند، تنها ده درصد تاثیر گذار است.

فرم هدایت تحصیلی ویژه والدین

برخی از والدین با دیدگاهی که خود از زندگی دارند در مسیر تحصیلی فرزندنشان اقدام به تصمیم گیری می کنند. در صورتی که درست ترین راه هدایت و کمک به بچه ها برای رسیدن به بهترین نتیجه است. والدین باید مسیری را برای دانش آموز خود فراهم کنند تا در همین سنین نوجوانی متوجه علایق حقیقی خود و زمینه هایی که در آن مهارت و توانایی دارند، بشوند و با توجه به این موارد با اعتماد به نفس تصمیم بگیرند در کدام رشته می توانند آینده شغلی خود را تصور کنند.

 

مدرسه پژوهش هدایت تحصیلی

فرم هدایت تحصیلی ویژه مشاوران

مشاوران با توجه به اینکه در ارتباط با علایق و عملکرد بچه ها در بخش های مختلف بوده اند می توانند به خوبی دریابند که بچه ها در چه رشته ای می توانند آینده ای شکوفا تر داشته باشند.بنابراین میزانی هم برای تاثیر نظر و درک مشاوران از دانش آموزان در مسیر هایت تحصیلی صورت در نظر گرفته شده است.

فرم هدایت تحصیلی برای معلمان

نظر معلمان هم به میزان ده درصد در هدایت تحصیلی بچه های سال نهم تاثیر گذار است. دبیران و معلمان هم در کنار مشاوران، والدین و خود دانش آموزان در طول سال و یا در طول سال های متوسطه اول توانسته اند به شناختی از بچه ها دست پیدا کنند و با توجه به تجربه آن ها می توانند با همین شناخت نسبی نظرشان را در مورد ادامه تحصیل بچه ها بگویند.

آزمون ها و فرم های شخصیت شناسی

می توانید برای این که به شخصیت و خلق و خوی خود بیشتر پی ببرید و بتوانید نتیجه گیری بهتری در هدایت تحصیلی داشته باشید می توانید از آزمون های شخصیت شناسی و روانشانسی، خارج از فرم هایی که از سمت آموزش و پرورش برایتان مقرر شده است، استفاده کنید.

مانند آزمون شخصیت شناسی مایرز_بریگز یا همان (mbti) که معروف ترین آزمون در این زمینه است و احتمال دارد که تا کنون تایپ شخصیتی خود را با استفاده از این آزمون متوجه شده باشید.

این آزمون با سوالات روانشانسی که برای شما مشخص کرده است باعث می شود شما به این که بیشتر شخصی درونگرا یا برنگرا هستید یا بیشتر قضاوتی هستید یا ادراکی و یا حتی احساسات شما بیشتر غالب است و یا منطق شما، پی ببرید.

 

هدایت تحصیلی مدرسه پژوهش

الویت بندی در هدایت تحصیلی

در نهایت به شما برگه ای از الویت بندی رشته های نظری و فنی داده می شود که با توجه به این است که در هر رشته چه میزان از امتیاز لازم را کسب کرده اید.

اگر در رشته ای اولویت (الف) آورده باشید به این معناست که شانس بالاتری نسبت به دیگران برای ثبت نام در مدارس برتر و دلخواه خود دارید و در آن رشته امتیاز بیشتری برای ثبت نام کسب کرده اید.

الویت (ب) در رشته ای به معنای این است که ابتدا دانش آموزانی که الویت الف را آورده اند ثبت نام می کنند سپس شما می توانید برای ثبت نام اقدام کنید و الویت بعدی برای ثبت نام مدارس هستید.

اگر هم در رشته هایی الویت (ج) و (د) را دارید به این معناست که در این رشته ها با توجه به فرم هایی که در سامانه پر کرده اید، و نظر دیگران مانند دبیران و مشاوران و والدین، احتملا علاقه و توانایی بالایی ندارید تا بتوانید شرایط تحصیل در آن رشته را برای دوران متوسطه دوم و در ادامه موقعیت شغلی خود، دوست داشته باشید.

 

مدرسه پژوهش هدایت تحصیلی

هدایت تحصیلی در فردیس

اگر به مقطع نهم رسیده اید و به دنبال بهترین مشاور و بهترین مرکز برای هدایت تحصیلی در فردیس هستید می توانید با مراجعه به مدرسه پژوهش به عنوان بهترین مدرسه در فردیس، از هدایت تحصیلی خود بهترین نتیجه را بنویسید. همچنین اگر به دنبال مدرسه برای دوران متوسطه خود هستید و یا می خواهید بهترین مشاوره را برای دوران کنکور خود داشته باشید، مدرسه پژوهش همچنین بهترین مدرسه کنکور در فردیس و بهترین مرکز مشاوره در فردیس هم هست.

برای اطلاعات بیشتر از مدرسه پژوش در جهت هدایت تحصیلی و یا ثبت نام با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰