اهمیت مشاور در مدرسه

یکی از مواردی که با توجه به آن یک مدرسه می تواند امتیاز بسیار خوبی کسب کند و مدرسه بهتری برای انتخاب از سمت والدین و دانش آموزان باشد، وجود مشاور در مدرسه است. بنابراین اگر مدرسه ای مانند مدرسه پژوهش زمانی را برای این موضوع در نظر گرفته است، می تواند نشان دهنده رعایت ملاک ها و معیار های یک مدرسه متوسطه دوم یا حتی ویژگی های مدرسه متوسطه اول باشد.

شاید بسیاری از مدارس مشاوری را در ساعات برگزاری کلاس داشته باشند تا بچه ها بتوانند به آن مراجعه کنند و در صورت وجود مشکل با مشاور مدرسه مطرح کنند. اما شیوه اصولی تر به این شکل است که مدرسه زمانی را به شکل اختصاصی برای مشاوره گروهی برای هر کلاس اختصاص دهد و در زنگ مشاوره بچه ها بتوانند با اشخاصی به عنوان مشاوران تحصیلی حرفه ای در مقاطع مختلف متوسطه اول و متوسطه دوم به خصوص کنکور، ارتباط برقرار کنند.

 

اهمیت مشاور در مدرسه مدرسه پژوهش

راهکارها و تکنیک های درسی با مشاور

در این زنگ های مشاوره، که در برخی از مدارس برگزار می شود، بچه ها می توانند مشکلات درسی خود را مطرح کنند. بسیاری از این مشکلات در روند مطالعه و درس خوندن را شاید بسیاری از بچه ها داشته باشند و مشکلات خیلی ار دانش آموزان با توصیه ها و راهکار هایی که مشاور بیان می کند، حل شود.برای مشاوره تخصصی انسانی می توانید بیشتر مطالعه کنید. هنگامی که این مسائل در روند تحصیل مطرح می شود، اهمیت مشاور در مدرسه هم نمایان می شود ززیرا دانش آموزان متوجه می شوند با وجود یک مشاور تا چه میزان این مشکلات راحت تر حل می شود.

به عنوان مثال اگر مشاور برای شما از مسائلی مانند پیدا کردن منبع و کنترل استرس و اضطراب در روند درس خواندن، تعهد به برنامه ریزی، شناخت شخصیت خودمون برای داشتن بهترین عملکرد، ارزیابی رفتار ما سر جلسه آزمون های آزمایشی و راهکارها و تکنیک های تست زدن، صحبت کند، قطعا شما تفاوتی اساسی نسبت به دیگر دانش آموزان خواهید داشت و این یکی از موارد اهمیت مشاور در مدرسه است.

آگاهی پیدا کردن از مسیر تحصیلی به خصوص اگر در دوران متوسطه دوم هستید و به کنکور فکر می کنید یا حتی به شکل جدی مطالعه و تست زنی را بری کنکور شروع کرده اید، بسیار کمک کننده است و با اهمیت مشاور در مدرسه رابطه مستقیم دارد. قطعا اگر موضوعاتی مثل برنامه ریزی درسی،کنترل استرس، مدیریت آزمون برای شما شفاف تر باشد، عملکرد بهتری در درس خود خواهید داشت.

 

اهمیت مشاور در مدرسه مدرسه پژوهش

مشارکت و فعالیت جمعی

فعالیت جمعی بچه ها با هم دیگه در مورد موضوعات مختلفی که ممکن است برای هر دانش آموزی پیش بیاید، باعث می شود با همدیگه به عنوان یک گروه، عملکرد بهتری داشته باشند و در کنار یک مشاوره صحیح از همدیگه چیزهای زیادی یاد بگیرند.

پیش رفتن در مسیر درس و کنکور با بقیه افرادی که دغدغه هایی شبیه به ما دارند، دلگرم کننده است و می توانیم از این موقعیت به شکل عالی استفاده کنیم. درس خوندن به شکل گروه و پیشرفت در درس ها و آزمون هایمان به صورت دسته جمعی گاهی می تواند بسیار موثر تر از به تنهایی کار کردن و فردی جلو رفتن باشد.

بنابراین اگر در مدرسه ای مانند مدرسه پژوهش زمانی کاملا به مشاوره و رفع مشکلات و مسائل درسی بچه ها با یک مشاور با تخصص در رشته تحصیلی، اختصاص داده شده است، بسیار زمینه خوبی است برای فعالیت های اجتماعی و مشترک بچه ها. در این صورت دانش آموزان در کنار برطرف کردن مشکلات و مسائل درسی خود، فعالیت های اجتماعی و کار گروهی را هم با یکدیگر یاد بگیرند.

 

اهمیت مشاور در مدرسه مدرسه پژوهش

مشاور در مدرسه پژوهش

می خواهیم به معرفی مدرسه پژوهش به عنوان بهترین مدرسه در قبولی تجربی بپردازیم که با بهترین مشاوران کرج همکاری می کند تا دانش آموزان بتوانند از بهترین راهنمایی ها به بهترین شکل و به نحوی اصولی بهره مند شوند. بنابراین می توان گفت مدرسه پژوهش را بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در فردیس می دانیم.

مدرسه پژوهش به عنوان مجتمع بزرگ آموزشی پژوهش، مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را هم برگزار می کند. شما به عنوان دانش آموز مدرسه پژوهش می توانید در هر مقطعی از مشاوران با تجربه و حرفه ای که با مدرسه پژوهش همکاری می کنند بهره مند شوید. ممکن است شما برای درس های دوران متوسطه اول خود احساس کنید به مشاور نیاز داری و یا برای هدایت تحصیلی خود احساس نگرانی کنید. و یا ممکن است در دوران متوسطه دوم خود باشید و به دنبال مدرسه ای باشید که بتوانید برای کنکور خود و درس های این دوره، به بهترین مشاور و مناسب ترین مشاور دسترسی داشته باشید. در هر صورت و در هر شرایطی مدرسه پژوهش به عنوان مدرسه ای که سابقه ای درخشان در قبولی دانش آموزان دارد می تواند به شما کمک کند، می توانید کانال تلگرام مدرسه پژوهش را هم برای اطلاعات بیشتر چک کنید.

همچنین مسئله دیگری که می توانیم اینجا از سمت مدرسه پژوهش و مشاوران مدرسه پژوهش به آن اشاره کنیم این است که می توانید با آزمون و خطا راهکارهایی برای خود پیدا کنید تا اگر مشکلاتی مانند عدم تعهد به برنامه ریزی خود و یا عقب انداختن مطالعه برنامه خود دارید، با راهی که مناسب ترین برای شماست حل شود.

به عنوان مثال می توانید از مطالعه ترکیبی استفاده کنید به این معنا که می توانید مطالعه چند مبحث را با یکدیگر پیش ببرید. یا می توانید از تکنیک پومودرو و مطالعه با تایم های استراحت کوتاه و مشخص استفاده کنید. هنگام مطالعه، راه نرفتن و غذا نخوردن، همگی از مواردی است که می تواند به بهبود عملکرد شما در درس کمک کند.

مسئله ای دیگر، که با اهمیت مشاور در مدرسه رابطه مستقیم دارد، تاثیر مستقیم نمرات نهایی شما در کنکور سال ۱۴۰۳ است و اهمیت مشاور در مدرسه را پر رنگ تر می کند. نیاز است شما در سال پایانی یا همان دوازدهم خود علاوه بر یادگیری مطالب به صورت عمیق برای درک آن، به نحوی مطالعه داشته باشید و بر طبق برنامه ریزی پیش بروید که بتوانید در امتحانات نهایی هم با تاثیر ۵۰ درصد قطعی، عملکرد خوبی داشته باشید. در کنار مطالعه تشریح دروس تخصصی و عمومی خود، از دروس پایه هم تست کار کنید و به نحوی این دروس پایه را در برنامه ریزی خود داشته باشید که از یادتان نرود و آن ها را فراموش نکنید.

اگر می خواهید از میزان تاثیر هر امتحان و ضریب هر درس در کنکور رشته های نظری اطلاع پیدا کنید

می توانید ضرایب دروس نهایی تجربی ۱۴۰۳، ضرایب دروس نهایی ریاضی ۱۴۰۳ و ضرایب دروس نهایی انسانی ۱۴۰۳ را هم مطالعه کنید.

ممکن است هنوز درگیر دغدغه های دانش آموزان متوسطه دوم نشده باشید و بخواهید از صفر تا صد هدایت تحصیلی به عنوان یک دانش آموز در مقطع تحصیلی متوسطه اول آگاهی پیدا کنید.

در هر صورت اگر قصد آشنایی بیشتر با مدرسه پژوهش و یا قصد ثبت نام را دارید می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰