ضرایب دروس نهایی انسانی ۱۴۰۳

اگر می خواهید از درصد تاثیر امتحان نهایی هر درس در گروه آزمایشی انسانی در کنکور سال ۱۴۰۳ اطلاع پیدا کنید و میزان تاثیر هر درس را در امتحانات نهایی و کنکور بر سرنوشت دانشگاه خود ببینید، در ادامه همراه ما باشید.

از کنکور سال ۱۴۰۲ بچه ها با حذف دروس عمومی و تاثیر سوابق تحصیلی مواجه شدند و با توجه به کنکور ۱۴۰۲ میزان اهمیت امتحانات نهایی و دروس عمومی را در رتبه و تراز کنکور دیدیم.

بنابراین بچه ها با مشاهده کنکور سال ۱۴۰۲ در کنکور ۱۴۰۳، می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. برای اینکه بتوانید در کنکور نتیجه دلخواه خود را بگیرید، علاوه بر آگاهی از ضرایب دروس نهایی انسانی ۱۴۰۳، می توانید با یک مشاور تحصیلی صحبت کنید و در طول سال کنکور در جلسات مشاوره، بهترین برنامه ریزی را برای کنکور خود داشته باشید. برای داشتن برنامه مطالعاتی کنکور می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

مدرسه پژوهش ضرایب دروس نهایی انسانی 1403

درصد تاثیر سوابق تحصیلی

بهتر است نگاه جدی تری به امتحانات نهایی خود و ضرایب دروس نهایی کنکور ۱۴۰۳ داشته باشید. به علت این موضوع که در کنکور سال ۱۴۰۳ تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی تصویب شده است، قطعا سطح سوالات ساده نخواهد بود و بهتر است بر نکات کتاب به خوبی مسلط باشید.

در جدول زیر میزان تاثیر امتحان نهایی هر درس رشته انسانی را برایتان قرار دادیم:

درس

                          درصد تاثیر نهایی
فارسی ۳

۱۸.۶۴

دینی

۱۴.۲۳

زبان خارجی

۱۰.۱۷

سلامت و بهداشت

۲.۹۶

ریاضی و آمار

۷.۳۶

علوم و فنون ادبی

۹.۵۷

عربی ۳( تخصصی انسانی)

۶.۲۶

تاریخ ۳

۸.۵۹

جغرافیا ۳

۷.۳۶

جامعه ۳

۸.۵۹

فلسفه ۲

۶.۲۶

 

همانطور که بالاتر اشاره کردیم تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد قطعی است. از این ۵۰ درصد قطعی، ۲۸ درصد تاثیر دروس عمومی شما در امتحانات نهایی است و ۲۲ درصد امتحانات دروس تخصصی رشته انسانی است.

 

مدرسه پژوهش ضرایب دروس نهایی انسانی 1403

ضرایب دروس تخصصی کنکور

هر درس برای شما به عنوان دانش آموز انسانی در کنکور ۱۴۰۳ ضریب خود را دارد که بالاترین این ضریب ها برای درس علوم و فنون ادبی است.

بنابراین طبق این ضریب ها می توانید اولویت بندی بر طبق اهمیت دروس برای خود داشته باشید و ببینید میان اهمیت کدام درس ها مانند همدیگر است.

درس

ضریب اختصاصی کنکور

ریاضی و آمار

۶

ادبیات تخصصی ۸
عربی اختصاصی

۵

تاریخ و جغرافیا

۵

علوم اجتماعی

۵

فلسفه و منطق

۵

اقتصاد

۲

روانشناسی

۲

 

بنابراین همانطور که طبق جدول مشاهده می کنید، در اولویت بندی بر اساس اهمیت و سرنوشت ساز بودن درس ها، الویت اول در رشته انسانی درس ادبیات تخصصی یعنی علوم و فنون ادبی است و الویت آخر اقتصاد و روانشناسی است که دروس پایه های دهم و یازدهم است. همچنین برای رتبه برتر شدن و برنامه ریزی از آبان ماه بیشتر مطالعه کنید. اکنون با ونستن ضرایب دروس نهایی انسانی ۱۴۰۳ و با توجه به اهمیت دروس برنامه ریزی دقیق تری خواهید داشت.

 

مدرسه پژوهش ضرایب دروس نهایی انسانی 1403

مطالعه برای امتحانات نهایی و کنکور

برای اینکه بتوانید دروس دوازدهم رشته انسانی را هم در بخش تشریحی و امتحانات نهایی مدیریت کنید و هم در بخش تست زدن برای کنکور اردیبهشت ماه و تیرماه ۱۴۰۳، باید از مشاور تحصیلی کمک بگیرید تا به بهترین نحو ممکن برای کنکور خود برنامه ریزی داشته باشید.

کنکور ۱۴۰۳ در مدرسه پژوهش

مدرسه پژوهش با عنوان هایی مانند بهترین مدرسه در تمامی مقاطع، بهترین مدرسه کنکور در فردیس، نمایندگی ماز در فردیس و بهترین مرکز مشاوره در فردیس شناخته می شود. این مدرسه با بهترین شرایط تحصیل و همکاری با بهترین مشاوران کرج می تواند شرایطی برای شما فراهم کند تا بتوانید بهترین نتیجه را از کنکور خود در رشته انسانی با آگاهی از ضرایب دروس نهایی انسانی ۱۴۰۳ داشته باشید.

در برخی از دروس این رشته لازم است برای اینکه بتوانید به مطالعه تمامی مباحث برسید و این مباحث را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید بهتر است علاوه بر داشتن مشاوره تحصیلی از آموزش و محیط آموزشی عالی برخوردار باشید که این شرایط را در مدرسه پژوهش واقع در فردیس پیدا می کنید.

برای اطلاعات بیشتر و مطالعه مطالب بیشتر درباره کنکور ۱۴۰۳ می توانید سایت مدرسه پژوهش را نگاه کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰