قبولی تیزهوشان نهم

خیلی از دانش آموزان هدف خود را در تحصیل، قبولی در مدارس تیزهوشان قرار می دهند و این هدف می تواند بسته به علل مختلفی مانند قبولی کنکور در مسیری هموار تر با احتمال بالاتر باشد. در این مطلب برای قبولی تیزهوشان همراهتن هستیم تا شرایطی را که باعث می شود شما به قبولی تیزهوشان نهم برسید، شرح می دهیم و منابع آزمون تیزهوشان نهم را همراه با ضرایب برایتان قرار می دهیم. همچنین اگر می خواهید از هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید صفرتاصد هدایت تحصیلی و هدایت تحصیلی نهم در فردیس را مطالعه کنید.

امیدواریم این مطلب به نحوی به شما به عنوان دانش آموزی که برای هدف خود تلاش می کند، کمک کند و باعث شود تا شما به قبولی تیزهوشان نهم نزدیک تر شوید. همچنین اگر می خواهید شرایطی را برای قبولی تیزهوشان نهم خود، در منطقه فردیس ایجاد کنید، با معرفی مدرسه پژوهش به شما کمک می کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

مدرسه پژوهش قبولی تیزهوشان نهم

هدف گذاری برای تیزهوشان نهم

یکی از مهم ترین قدم هایی که باید برای قبولی در تیزهوشان در پایه نهم از دوره متوسطه اول بردارید، آماده کردن خود از نظر ذهنی و هدف گذاری است. شما باید واضح و روشن هدف را برای خود تعریف کنید و علت این که می خواهید به این هدف برسید را بدانید. اگر بدون علت و چرایی هدفی را برای خود انتخاب کنید، در طول راه انگیزه خود را برای تلاش کردن از دست می دهید.

بنابراین پس از برقراری هدف برای خود با چرایی مشخص و درست، می توانید خود را تصور کنید که به هدفتان رسیده ای و در مدارس تیزهوشان در رشته مورد نظر خود قبول شده اید. با این تصور، مسئولیت ها و وظایف جدید و بیشتر خود را به عنوان یک دانش آموز در مدرسه تیزهوشان، بشناسید و تلاش کنید با آن ها رو ب رو شوید. قطعا کارها و وظایف شما بیشتر و شاید سخت تر هم خواهد شد بنابراین از نظر ذهنی خود را آماده کنید.

بهتر است از نظر روانی بتوانید ویژگی هایی را در خود ایجاد کنید تا موفق تر عمل کنید. ویژگی هایی مانند تعهد به برنامه ریزی خود، مسئولیت پذیری، افزایش تمرکز و یا حتی روش های مختلف مطالعه را برای بازدهی بهتر یاد بگیرید.

البته مسئله دیگری که بسیار در ایجاد آمادگی روانی در شما موثر است، محیطی است که شما در آن تحصیل می کنید.اطرافیان شما در نقش معلم و مشاور و دوستانی که با شما هدفی مشترک دارند، بسیار در نزدیک شدن شما به قبولی تیزهوشان نهم، تاثیر گذار هستند.

مدرسه ای که در آن درس می خوانید می تواند با سطح علمی خود نقش مهمی را در قبولی تیزهوشان نهم شما ایفا کند. می توانید راجع به مدارس متوسطه دخترانه در فردیس، مطالعه کنید.

بنابراین با توجه به تاثیری که محیط مدرسه بر شما دارد باید بر انتخاب مدرسه خود دقت کنید. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، برای داشتن بهترین انتخاب در منطقه فردیس، می توانید بیشتر با مدرسه پژوهش آشنا شوید. مدرسه پژوهش با برخورداری از بهترین دبیران و معلمان می تواند به شما کمک کند تا خود را از نظر سطح علمی برای آزمون تیزهوشان آماده کنید.

 

مدرسه پژوهش قبولی تیزهوشان نهم

برنامه ریزی برای قبولی تیزهوشان نهم

یکی از کلیدی ترین نکات موفقیت در اهداف درسی و غیر درسی، برنامه ریزی است. شما با یک برنامه ریزی درست و اصولی که مناسب ویژگی های شخصیتی خودتان باشد و تعهد به این برنامه ریز می توانید قدم های خود را برای رسیدن به هدف خود بردارید. هدف قبول شدن در تیزهوشان نهم برای دوره دوم متوسطه در رشته ای که می خواهید هم از این قانون استثنا نیست.

بنابراین بهتر است در آغاز کار خود برای قدم برداشتن به سمت قبولی تیزهوشان، برای خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. همچنین برای ایجاد این برنامه ریزی دقیق بهتر است با شخصی به عنوان مشاور تحصیلی که در این زمینه تجربه دارد و بر عادت های رفتاری و ویژگی های مطالعه شما شناخت دارد، مشورت کنید و راهنمایی بگیرد.

این برنامه ریزی باید بر طبق اصول مطالعه باشد. به این معنا که نیاز است متناسب با مدت توانایی شما برای تمرکز، زمان های مشخصی برای استراحت هم داشته باشید تا ساعت های مطالعاتی شما با بازدهی همراه باشد. قطعا این موضوع بر شما مشخص است که مطالعه باید به صورت عمقی باشد تا شما مطلب را درک کنید و به بازدهی برسید.

و یا اگر نمی توانید به صورت مداوم و برای مدت زمان طولانی تمرکز خود را حفظ کنید و با مسائلی مانند پرش افکار مواجه هستید، از روش ها و تکنیک هایی مانند پومودرو و یا نوشتن افکار مزاحمتان استفاده کنید.

برای این موضوع که کدام روش مطالعه برای شما بهتر است و باید از چه روشی مشکلات خود را د مطالعه حل کنید، با مشاور تحصیلی خود صحبت کنید.

همچنین دانش آموزانی که در منطقه فردیس هستند و این مطلب را دنبال می کنند، می توانند با مراجعه به مدرسه پژوهش با مشاوران این مدرسه صحبت کنند. مدرسه پژوهش با همکاری با بهترین مشاوران کرج می تواند زمینه ای رو برای قرار گرفتن شما در مسیر درست، ایجاد کند.

 

مدرسه پژوهش قبولی تیزهوشان نهم

مطالعه برای تیزهوشان پایه نهم به دهم

آمادگی ذهنی و روانی، محیط اطراف خود، مشاور تحصیلی و معلمان، همگی در قبولی شما برای تیزهوشان نقش های اصلی را ایفا می کنند، اما در نهایت نیاز است که خود شما مطالعه کنید و به صورت پیوسته و مداوم مطالعه خود را برای قبولی تیزهوشان نهم ادامه دهید.

درس های خود را از ابتدای دوران متوسطه اول به صورت جدی پیگیری کنید. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط آزمون تیزهوشان آزمون های سال های قبل را به صورت مداوم برای خود انجام بدهید و خود را با آزمون های تیزهوشان قبلی ارزیابی کنید. برای بررسی سطح خود می توانید ببینید که دانش آموزان سال های قبل با چه ترازی به قبولی برای تیزهوشان نهم رسیده اند و نیاز است که شما تراز خود را به چه حدی برسانید. چرا رتبه های کنکور در بچه های تیزهوشان بیشتر است؟

ضرایب و منابع برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمونی که شما تحت عنوان آزمون تیزهوشان می دهید تا به قبولی تیزهوشان نهم به دهم برسید، از دو بخش استعداد تحصیلی و استعداد تحلیل تشکیل شده است که در هر بخش ۵۰ سوال طرح شده است.

در آزمون تیزهوشان از درس های ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی و زبان و ادبیات فارسی، سوال طرح می شود.که ضرایب در رشته های مختلف متفاوت است. بنابراین با توجه به رشته، شما می توانید الویت بندی کند و ببینید که نیاز است در کدام درس شما امتیاز بالاتری کسب کنید. بنابر این اهمیت و الویت بندی ضرایب هر درس در هر رشته را برایتان قرار می دهیم.

 

ریاضی فیزیک

تجربی

انسانی

سمپاد مهارتی

ریاضی

۴

۲

۲

۳

علوم تجربی

۲

۴

۲

۳

مطالعات اجتماعی

۱

۱

۱

۱

زبان و ادبیات فارسی

۲

۲

۴

۲

قرآن

۱

۱

۱

۱

تعداد سوال ۱۰ ۱۰ ۱۰ ۱۰

همچنین برای این که موفق تر عمل کنید و به خوب برمباحث آزمون تسلط پیدا کنید نیا زاست علاوه بر درک کامل متن کتاب، کتاب هاب کمک درسی را هم تجزیه و تحلیل کنید و کتای های کمک درسی را هم مطالعه کنید.

کتاب های کمک درسی و منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم:

  • کتاب ۱۵۰۰ تست استعداد تحلیلی تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم کاهه
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم مرشد مبتکران

مدرسه پژوهش قبولی تیزهوشان نهم

قبولی تیزهوشان نهم به دهم در فردیس

برای دانش آموزان منطقه فردیس، مدرسه پژوهش را معرفی می کنیم که به عنوان مجتمع بزرگ آموزشی پژوهش، بستری را برای قبولی تیزهوشان نهم شما فراهم می کند. مدرسه پژوهش نه تنها در دوره متوسطه اول سرآمد است و به شما در هدفتان کمک می کند، بلکه مقطع ابتدایی را هم برگزار می کند و شما می توانید برای قبولی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هم در سایت مدرسه پژوهش مطالعه کنید.

در مدرسه پژوهش علاوه بر کمک به سطح درسی و پیشرفت تحصیلی شما، به شرایط برنامه ریزی شما هم کمک می شود و شما با راهنمایی ها و جلسات مشاوره ای که می توانید با مشاوران با تجربه مدرسه پژوهش، داشته باشید به هدف خود نزدیک تر می شوید.

برای اطلاعات بیشتر یا جهت ثبت نام در مدرسه پژوهش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۶۳۶۵۲۲۲۲۰

۰۲۶۳۶۴۲۲۲۲۰